Menu

Articol

0 Comentariu

„39 de trepte”, urcate cu succes pe culmi de fior şi râs, la Teatrul de Vest Reşiţa!

Teatrul de Vest Reşiţa a prezentat, aseară, pe scena Palatului Cultural, premiera spectacolului „39 de trepte”, de Alfred Hitchcock & Patrick Barlow, în regia lui Johannes Lang. Spectacolul este un thriller-comedie, de fapt, o parodie scrisă şi adaptată pentru scenă de Barlow, în 2005, după filmul „39 de trepte”, realizat de regizorul englez Alfred Hitchcock în 1935.

Propunând acest spectacol, pariul pe care l-a pus Florin Ionescu, directorul teatrului din Reşiţa, cu regizorul german Johannes Lang, dar şi cu actorii reşiţeni şi, până la urmă, cu publicul reşiţean, a fost unul câştigător! Spunem aceasta, pentru cunoscători, deoarece, deşi pare o comedie uşoară ca spuma, în fapt, „39 de trepte” este un spectacol extrem de greu, care îi solicită pe actori la maximum, punându-le la încercare calităţile actoriceşti, dar şi fizice! Un spectacol galopant, în care actorii schimbă roluri, personaje, haine şi decoruri într-un ritm trepidant, fiind nevoiţi să joace, succesiv sau concomitent(!), dramatic, fin-ironic, grotesc, naiv-diafan, agresiv-teatral etc. Şi, culmea, până şi decorul devine personaj sau personajele devin decor, contribuind din plin la situaţii de un comic irezistibil!

A fost cu Happy End, deoarece publicul reşiţean a vibrat la toate propunerile regizorale şi scenografice ale neamţului, la poante, la comicul de situaţie, de limbaj, la trimiterile parodice către filmul lui Hitchcoock, dar şi la alte filme sau personaje din filme, vezi, James Bond, detectivul Colombo, „Pe aripile vântului” sau „Titanic”, aplaudând la scenă deschisă şi hohotind corespunzător!

Marius Tudor, în rolul agentului secret Richar Hannay, s-a potrivit-mănuşă pe personaj, fiind, după cum cerea situaţia, excesiv-dramatic, narcisist, mic-meschin, curajos până la sacrificiu, stupid sau un „Superman salvator de Ţară şi Lume”!

Ana-Maria Cizler a interpretat trei roluri feminine, reuşind să fie aceeaşi şi diferită, misterioasă şi teatrală, fermecătoare şi rea ca o nevastă, bună şi naivă ca o tânără ţărancă, disperată, îndrăgostită, toate acestea fiind jucate în registru ironic, creând, cumva, o plasă de complicitate în care spectatorul s-a lăsat prins cu plăcere.

Fără îndoială, rolurile cele mai picante, condimentate la greu, multe roluri, nici nu le-am numărat câte(!), au aparţinut celor doi actori reşiţeni Sorin Fruntelată şi Florin Ibraşi. Un efort uriaş, o cavalcadă de personaje care se năşteau unele din altele, burleşti, dar, extrem-extrem, de simpatice, ducând convenţia teatrală până la limita absurdului, acolo unde se râde cel mai bine! Florin Ibraşi (greu de crezut!), a reuşit să fie simpatic şi irezistibil, atât în rol de nazist fanatic, cât şi în cel de ţăran habotnic, de hotelier scoţian, detectiv Colombo sau poliţist de stradă! Nu mai puţin dificile, dar şi reuşite, au fost rolurile interpretate de Sorin Fruntelată, care a fost şi vânzător de lapte, de ziare, de lenjerie, poliţist, agent secret, dar a jucat şi în travesti două roluri feminine, fiind, ca şi Ibraşi, chiar şi pe post de decor viu!

Deci, am văzut la Teatrul de Vest Reşiţa, aseară, multă transpiraţie, dar şi multă inspiraţie şi, până la urmă, o comedie muncită, la care se râde sănătos de-a lungul întregului spectacol.   

Adaugă comentariu nou

Powered by Jasper Roberts - Blog