Apostol şi Vlădulescu s-au întors cu idei de la Bruxelles, în ceea ce priveşte Semmeringul Bănăţean. Frunzăverde îi susţine!

De: 
MATEI MIRCIOANE
12 decembrie 2014 - 20.30

Marian Apostol şi Nicolae Dumitru VlădulescuCalea Ferată Oraviţa-Anina a fost subiect de discuţie, astăzi, la şedinţa extraordinară a Consiliului Judeţean Caraş-Severin, ca urmare a întâlnirii pe care Nicolae Dumitru Vlădulescu şi Marian Apostol, ca reprezentanţi ai societăţii civile, au avut-o la Comisia pentru cultură şi educaţie din cadrul Parlamentul European, la Bruxelles.

Apostol şi Vlădulescu au fost la Bruxelles în perioada 1-2 decembrie, a.c., la invitaţia parlamentarului european Mircea Diaconu, care şi-a declarat sprijinul pentru finanţarea cu bani europeni a unui proiect prin care să se moderinizeze calea ferată şi să o facă atractivă pentru turismul internaţional. Cei doi fondatori ai Asociaţiei Lobby pentru Banatul de Munte au fost la Bruxelles şi cu un mandat din partea Consiliului Judeţean Caraş-Severin, care doreşte să se implice direct în proiect.Viaduct pe linia Oraviţa-Anina Marian Apostol, directorul Casei de Cultură a Sindicatelor Reşiţa: „În urma discuţiilor s-a ajuns la concluzia că trebuie să gândim un proiect care să aibă în vedere un parteneriat european, o reţea europeană, din care să facă parte ţări care au astfel de căi ferate. Sunt două astfel de căi ferate în Germania, una în Austria, una în Cehia, una în Italia şi una în România (n.n. – Calea Ferată Oraviţa-Anina). Acest parteneriat poate obţine o finanţare pentru înfiinţarea unei rute a Semmeringurilor europene, rută care să pună în valoare aceste obiective culturale şi care să conecteze anumite zone economice, în cazul nostru, dar şi în cazul Austriei şi Germaniei, la regiunea Dunării. Aceasta este una din şansele pe care le avem, trebuie să facem legătura cu cei care administrează aceste căi ferate din ţările respective, să găsim un lider de proiect care să-şi asume acest rol, din Austria sau Germania, pentru că, din motive pe care nu are sens să le comentez acuma, se pare că proiectele care au lider de proiect o instituţie din una din aceste ţări au şanse în plus de a fi finanţate”.

Nicolae Dumitru Vlădulescu, directorul Teatrului de Vest Reşiţa: „Este un proiect care a pornit clar din partea societăţii civile, dar, nu putem să spunem că nu am găsit înţelegere din partea Consiliului Judeţean Caraş-Severin. (...) Primul pas este de a convoca toţi factorii de răspundere ai celorlalte obiective de acest gen din Europa, aş vrea să-i convoc la Reşiţa, pentru ca în cartea istoriei să scrie că s-a înfiinţat la Reşiţa această asociere. Acest proiect a fost iniţiat la Reşiţa! Sigur, şefi de proiect punem pe austrieci, ei au fost constructorii şi ai căii ferate Oraviţa – Anina. Vrem, undeva, pe la sfârşitul lui februarie, începutul lui martie, să reuşim să-i aducem aici pe toţi şi atunci, cu siguranţă, am intrat în linie dreaptă cu proiectul pe care nu avem cum să-l scăpăm, pentru că în proiectele europene finanţate până în 2020 spune clar că unde sunt patru-cinci parteneri cu acelaşi scop, cu aceleaşi obiective, au şanse de câştig foarte mari”.

Amândoi delegaţii de la Bruxelles au subliniat importanţa faptului ca din asociere să facă parte Consiliul Judeţean Caraş-Severin şi primăriile celor două oraşe legate de calea ferată, adică Oraviţa şi Anina.Consiliul Judeţean Caraş-Severin - dezbatere despre Semmeringul Bănăţean Sorin Frunzăverde, preşedintele Consiliului Judeţean Caraş-Severin, este de acord cu iniţiativa şi cu ideile, dar cu o condiţie: calea ferată Oraviţa – Anina să rămână în patrimoniul CFR-ului.

„Vom încerca împreună cu CFR-ul, împreună cu reprezentanţii Regionalei CFR Timişoara în principal, să găsim o formă de parteneriat încât să accesăm aceste fonduri europene. Pe de o parte de la Parlamentul European, pe de altă parte, sper eu, de la Comisia Europeană, care este titularul din punct de vedere al finanţărilor de acest gen. Sigur, e nevoie de acest parteneriat pentru că proprietarul rămâne Societatea Naţională de Căi Ferate, dar fondurile acestea europene pot să vină pe autorităţile locale, pe Consiliul Judeţean, în principiu”, a spus Frunzăverde.

Nicolae Dumitru Vlădulescu a mai precizat că proiectul beneficiază şi de sprijinul Forumului Democratic al Germanilor din Caraş-Severin, condus de Erwin Josef Ţigla.

Copyright © 2010-2015, Argument, ISSN 2457–1067. Toate drepturile rezervate. | Citeste Termenii si conditiile. | Realizat si intretinut de LIDER DESIGN.
Powered by Morgan&Men SEO Consulting - Widget