Menu

Articol

Camera de Conturi şi plăţile nelegale efectuate de UAT-urile din Caraş-Severin

Spre deosebire de anii precedenţi, auditul Camerei de Conturi Caraş-Severin întreprins la nivelul anului 2016 nu a evidenţiat nereguli majore, aşa cum se întâmplase până atunci. De precizat că  activitatea Camerei de Conturi a urmărit, în principal, controlul modului de formare, de administrare și de întrebuințare a resurselor financiare ale bugetelor locale, precum și modul de gestionare a patrimoniului public și privat al unităților administrativ teritoriale (UAT) de la nivelul comunelor (UATC), oraşelor (UATO) şi a celor două municipii (UATM)

Prezentăm mai jos câteva dintre abaterile privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor materiale constatate la nivelul UAT-urilor.

Este cazul plăților nelegale efectuate din bugetul local, reprezentând taxa pentru servicii de salubrizare prestate în folosul comunității. Aceasta în condițiile în care nivelul taxei speciale stabilită și aprobată de autoritatea deliberativă nu acoperă costul efectiv al serviciului de salubrizare și nici nu a fost aprobată subvenționarea unei părți din această taxă de la bugetul local, nefiind aprobate credite în bugetul local în acest scop. Aşa s-a întâmplat la UATC Carașova (72 mii lei), UATC Grădinari (60 mii lei), UATC Bolvașnița (59 mii lei), UATC Marga (42 mii lei), UATO Oțelu Roșu (38 mii lei), UATC Dalboșeț (34 mii lei), UATC Ticvaniu Mare (34 mii lei), UATC Lăpușnicu Mare (33 mii lei), UATC Copăcele (22 mii lei), UATC Luncavița (19 mii lei), UATC Brebu Nou (18 mii lei), UATC Ciclova Română (13 mii lei), UATC Fîrliug (3 mii lei) și UATC Cornea (1 mii lei).

Raportul Camerei de Conturi Caraş-Severin din 2016 face trimteri şi la plățile nelegale din bugetul local pentru servicii de furnizare apă potabilă și canalizare prestate pentru populația de pe raza unității administrativ-teritoriale, fără ca aceste cheltuieli să fie recuperate de la beneficiarii serviciilor, întrucât fie taxa specială pentru prestarea acestor servicii nu a fost stabilită și aprobată de autoritatea deliberativă, fie taxa stabilită și aprobată de autoritatea deliberativă nu a fost corect fundamentată, astfel încât să acopere costul efectiv pentru prestarea acestor servicii. Abaterea a fost constatată la UATC Carașova (68 mii lei), UATC Ticvaniu Mare (39 mii lei), UATC Copăcele (23 mii lei), UATC Lăpușnicu Mare (11 mii lei) și UATC Bolvașnița (7 mii lei).

Au existat cazuri de efectuarea de plăți nelegale pentru combustibil, (UATC Bozovici) deși în situațiile de lucrări întocmite de executant au fost înscrise, acceptate la plată și decontate „ore funcționare utilaj”; plăţi de aceeaşi natură pentru servicii de consultanță reprezentând activități de consultanță în domeniul relațiilor publice și al comunicării și servicii de administrație publică generală, aspect constatat la UATC Brebu Nou (24 mii lei); plăţi nelegale pentru servicii de salubrizare și iluminat public, ca urmare a acceptării la plată și decontării unor prețuri mai mari la manoperă decât cele reale, la UATO Anina (10 mii lei) ori fără fără respectarea tuturor condițiilor legale pentru finanțarea unor proiecte culturale cum au fost constatate la UATJ Caraș-Severin (100 mii lei).

Powered by Jasper Roberts - Blog