Continuăm să vă prezentăm neregulile pe care Camera de Conturi Caraș-Severin le-a constatat în urma auditului financiar asupra conturilor anuale de execuție bugetară efectuat de aceasta la Direcția de Administrare a Domeniului Public și Privat a județului Caraș-Severin. În rezumat, în toți anii de pe urmă, inclusiv în cel care face obiectul acestui audit, conducerea DADPP și-a bătut pur și simplu joc de banii publici, a încălcat actele normative privind atribuirea contractelor de achiziții publice, a contractelor de concesiune de lucrări publice și de servicii. A fost nevoie ca Sorin Frunzăverde să piardă șefia Consiliului Județean Caraș-Severin pentru ca toate mizeriile de la această Direcție să fie făcute public. Și acesta este doar începutul, după ani și ani de mușamalizare.
În ultima ședință ordinară din acest mandat, consilierii județeni au luat act de Raportul Camerei de Conturi redactat în urma auditului financiar efectuat la DADPP. Astăzi, prezentăm un document referitor la modul în care s-au făcut plățile pentru servicii de curățenie: fără documente justificative, care să confirme prestarea serviciilor respective.
Contracte pe ochi frumoși, cu dedicație
Potrivit Camerei de Conturi Caraș-Severin, în anul 2015, în baza contractelor de prestări servicii curățenie încheiate cu SC GP Cleaner Serv SRL Reșița, DADPP a acceptat la plată și a decontat servicii de curățenie atât pentru activitatea proprie, cât și pentru ordonatorul terțiar al UATJ Caraș-Severin – Teatrul de Vest (care își desfășoară activitatea în Palatul Cultural), fără a avea la bază documente justificative care să confirme prestarea serviciilor respective.
„În fapt, la finele anului 2013, DADPP a încheiat cu SC GP Cleaner Serv SRL trei contracte de prestări servicii curățenie pentru anul 2014, care au fost prelungite prin acte adiționale și pentru anul 2015, după cum urmează: contractul pentru Palatul Cultural – 57.600 lei/an, contractul pentru sediu DADPP (etajul III de la Case SA, n.r.) – 59.820 lei/an și contractul pentru Sala Polivalentă – 62.580 lei/an. Valoarea totală a contractelor a fost de 180.000 lei, exclusiv TVA.“
Un lucru mai trebuie precizat. Administratorul SC GP Cleaner Serv SRL Reșița este Floarea Ionescu, nimeni alta decât mama lui Lucian Ionescu-Fish, cel care candidează la Primăria Reșița și care este angajat al DADPP! Există semnale că, de fapt, în spatele afacerii s-ar afla alte persoane care „sifonau“ banii Consiliului județean, dar pentru aflarea adevărului organele de cercetare și anchetă trebuie să-și facă datoria.
Achiziții prin atribuire directă!
Controlorii Camerei de Conturi au constatat, între altele, că obiectul contractului era unul vag, părțile având grijă să treacă doar locațiile nu și frecvența cu care trebuia să se facă curățenia ori suprafețele pentru fiecare locație în parte. Interesant e că, deși cele trei locații aveau suprafețe diferite ca mărime, tarifele practicate lunar erau sensibil egale: Palatul Cultural – 1.080 metri pătrați, prețul pentru serviciile de curățenie fusese stabilit la 5.952 lei/lună, sediul DADPP – 682, 33 metri pătrați (6.181 lei), și Sala Polivalentă – 3.056 metri pătrați (6.467 lei).
Ce mai spun controlorii: „Plățile au fost efectuate doar în baza facturilor emise de prestator. Prestarea serviciilor nu a fost confirmată prin niciun fel de document întocmit de firma prestatoare și însușit de reprezentanții DADPP din care să rezulte în ce au constat serviciile de curățenie, frecvența cu care acestea au fost executate, calitatea serviciilor. Facturile nu sunt vizate pentru «bun de plată» și nici pentru control financiar preventiv. Achiziția s-a făcut prin atribuire directă, deși valoarea anuală a celor trei contracte depășește 30.000 eiro, exclusiv TVA“.
Contabila CJ, Gina Pavel, neagă orice implicare
Mai trebuie precizat că, pentru achiziționarea serviciilor de curățenie nu a fost întocmit un referat de necesitate și nu există o fundamentare a prețului serviciilor respective. Contractele erau prelungite prin acte adiționale pe o perioadă de 12 luni, deși legal puteau fi prelungite maxim pe patru luni, iar prelungirea se făcea doar la cererea SC GP Cleaner Serv SRL.
Și apropos de numele firmei la care mama candidatului Ionescu-Fish este administrator. Gurile rele că inițialele „GP“ ar veni de la Gina Pavel, directorul economic al CJ Caraș-Severin. Aceasta i-a mărturisit colegului nostru Cristian Franț, care a întrebat-o de acest aspect: „Nu am absolut nici o legatura cu aceasta firma, ea este a băiatului acesta de candidează, Lucian Ionescu, de la Patrimoniu. Nu știu de ce are inițialele GP dar nu vin de la numele meu, întrebați-l pe Lucian Ionescu că el sigur știe. E firma lui, dar e pe numele mamei sau a lui taică-său“.