Menu

Articol

Popa încurajează investitorii: Barbălată nu are toate spaţiile din Reşiţa. Numai 90 la sută!

Primarul Reşiţei, Ioan Popa, i-a liniştit şi încurajat pe micii investitori care deţin chioşcuri în oraş pe spaţiul public. La întâlnirea de ieri dintre conducerea Primăriei şi cei vreo 50 de chioşcari din oraş, Ioan Popa le-a promis acestora că li se va diminua creşterea chiriilor de la 100 la sută, la 10 la sută. Astfel, conflictul dintre chioşcari şi administraţia locală reşiţeană a fost înăbuşit în aplauze!

După ce primarul a fost de acord că s-a exagerat cu creşterea chiriilor pentru micii investitori posesori de chioşcuri şi după ce chioşcarii au aplaudat această dovadă de înţelepciune, Ioan Popa a ţinut, totuşi, să-i sfătuiască pe aceştia ca, în timp, să nu mai rămână în chioşcurile de tablă şi plastic, ci să se orienteze spre spaţii comerciale mai frumoase, mai luminoase, mai trainice, la parterul blocurilor sau în alte spaţii comerciale special construite.

Mai sunt spaţii care nu sunt ale lui Barbălată!

„Ştiu că toată lumea, când vorbeşti de spaţiile din oraş, spune, măi, Barbălată, Barbălată! Dar, eu vă spun că nu sunt ale lui Barbălată toate! Sunt mai multe decât ar trebui să fie, dar nu sunt toate!”

O voce din public: „Numai 90 la sută!”

Primarul Popa nu s-a lăsat! A venit cu un exemplu particular, recent, în care o cunoştinţă foarte-foarte apropiată lui a luat în chirie un spaţiu, în centru, cu o suprafaţă de 140 de metri pătraţi, cu 450 de euro pe lună. Deci, cu sub 4 euro pe metru pătrat. Nu e spaţiul lui Barbălată şi, iată că nici nu e foarte scump!

Chioşcarii arată că au investit mulţi bani

Chioşcarii au protestat, pentru că ei au investit zeci de mii de euro pentru modernizarea chioşcurilor, în anul 2006. Atunci, Primăria, prin primarul Spătaru şi viceprimarul Pădurean, le-a cerut să-şi demoleze tablele şi să facă construcţii mai solide, proiectate de arhitecţi şi cu avizul Primăriei. Au făcut acest lucru, au primit avize, au modernizat în continuare. aşa că nu-şi pot permite să dărâme ce au agonisit cu trudă. O altă problemă ar fi că un credit pentru modernizarea şi dotarea unui spaţiu într-o clădire care nu le aparţine, se obţine cu greu. Mai ales că nu au nicio garanţie că pot obţine un contract de închiriere pe termen lung, de la Barbălată, de la Primărie sau de la oricine ar fi proprietarul.

„Ce să facem, dom' primar, că noi vindem ţigări şi eugenie!”

Primarul Ioan Popa a insistat, demonstrându-le chioşcarilor că gândesc în limite înguste, minore, încercând să vândă mici nimicuri sau bere cu 3 lei. Dar, dacă ar gândi în limite mai largi, mai generoase, mai estetice şi mai de calitate, ar putea vinde bere şi cu 7 sau cu 8 lei! Ar atrage clienţi mai de calitate! Şi primarul a dat exemplu Pontonul şi Casa Baraj de la Văliug, unde băuturile sunt mai scumpe decât în altă parte, dar lumea vine buluc pentru servicii de calitate şi o amosferă specială.

„Ce să facem, dom' primar, că noi vindem ţigări, biscuiţi şi eugenie! Câştigăm puţin! Abia ne ducem viaţa, noi, doi-trei-patru angajaţi şi familiile noastre”, au replicat chioşcarii.

„Nu e normal să avem spaţii goale şi chioşcuri pe trotuare!”

„Gândiţi pe termen lung, gândiţi mai pe mare şi veţi câştiga mai mult. Nu mai lucraţi cu fuşerişti! Nu e normal să existe spaţii comerciale goale şi închise. În schimb să avem chioşcuri pe trotuare! Nu e normal!”, a fost de părere primarul, arătând, explicit că, totuşi, nu prea îndrăgeşte chioşcurile şi, probabil, nici pe chioşcari. Apoi, a promis că va studia fiecare chioşc, de la caz la caz, şi va prelungi contractele. Însă numai pe intervale de la un an la 3 ani. 

Powered by Jasper Roberts - Blog