Menu

Articol

Universitatea „Eftimie Murgu” Reşiţa acordă consiliere profesională liceenilor!

Universitatea „Eftimie Murgu” din Reşiţa, în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Caraş-Severin, implementează proiectul „Creșterea accesului la învățământul superior pentru tinerii din mediile defavorizate din județul Caraș-Severin și zonele limitrofe”, proiect finanțat de Ministerul Educației Naționale prin Fondul de Dezvoltare Instituțională 2018.

Proiectul își propune atingerea următoarelor obiective specifice:

1. Conștientizarea tinerilor din liceele din mediile defavorizate asupra importanței studiilor universitare în dezvoltarea profesională;

2. Promovarea ofertei educaționale a universității în licee din medii defavorizate, cu implicarea studenților voluntari proveniți din aceste medii;

3. Facilitarea procedurii de înscriere la studii universitare a elevilor din medii defavorizate;

4. Creșterea corelării între aptitudinile, competențele și așteptările elevilor și domeniile de studii universitare pe care aleg să le urmeze, prin orientare și consiliere profesională;

5. Dezvoltarea unui canal de comunicare continuă între cadre didactice, consilieri, elevi și studenți, la nivelul județului Caraș-Severin și a zonelor limitrofe.

Grupul țintă al proiectului îl reprezintă elevii din opt licee din mediul rural și orașe sub 10.000 locuitori (Liceul Teoretic „Eftimie Murgu” Bozovici, Liceul Teoretic Bilingv Româno-Croat Carașova, Liceul Tehnologic „Nicolae Stoica de Hațeg” Mehadia, Liceul Tehnologic „Traian Grozăvescu” Nădrag, Liceul „Mathias Hammer” Anina, Liceul „Hercules” Băile Herculane, Colegiul Tehnologic „Constantin Brâncoveanu” Baia de Aramă, Liceul Teoretic Gătaia).

În perioada lunii noiembrie, ca de altfel şi în luna precedentă, Universitatea „Eftimie Murgu” organizează seminarii de orientare și consiliere profesională și acțiuni de promovare a UEMR în liceele din grupul țintă al proiectului. În cadrul acestor activități se prezintă oferta educațională a universității, se aplică chestionare referitoare la modul în care liceenii își aleg programele de studii universitare și se desfășoară activități interactive de autocunoaștere și corelare a aptitudinilor cu aspirațiile elevilor.

Powered by Jasper Roberts - Blog